Du er gjest nr:

onsdag 22. mai 2013

Mine treningsmål!

Trening har vært et fremmedord de siste ukene. Eller månedene. Jeg brakk jo ankelen min i mars, og etter 6 uker med gips, skulle foten brukes igjen. Det var alt annet enn lett! Foten var helt stiv og uten muskler.
De siste 2 ukene har jeg tenkt på å dra ned på Evo. Men det har liksom ikke blitt noe av. Jeg har alltid en eller annet tullete unnskyldning.
Jeg har begynt å bruke rockering av og til da.
Den siste uka i juni reiser jeg til Tyrkia med Marte, så nå må jeg begynne med trening! Og det haster litt!
Jeg har sånn ca en plan for hva slags trening jeg skal holde på med. Det blir litt variert, bare for at jeg ikke skal bli lei.

- Gå tur: Minimum 1 time 2-3 ganger i uka.
- Evo: 1-2 ganger i uka. Variere mellom styrke og kondisjon
- Rockering: 3-4 ganger i uka
- Sykle 1-2 ganger i uka

Dette ser ganske mye ut, ihvertfall i mine øyne, men mye av det er ''fort'' gjort. Gå kan man gjøre på vei hjem fra jobb, rocke samtidig som man ser på TV, og en sykkeltur kan bare være i området.
For mange er nok dette ingenting, men jeg vil ikke trene meg lei og supersprek. Jeg skal trene for å komme i form og for å ha det gøy.

I tillegg skal jeg prøve å bli litt mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Helst unngå søtsaker som snop og sjokoladei ukedagene, og bytte ut brus med saft.

I morgen skal jeg på Evo for første gang siden før jeg brakk ankelen. Gleder meg til å komme ordentlig igang igjen! Savner å trene.
Bikinokroppen kan jeg nok bare drømme om, men kan ihvertfall forbedre den litt :-)

1 kommentar:

  1. Jeg tror du har helt rett i dine valg her Jannicke :) Det er MYE bedre å trene lite og med noe man trives med, enn å nitrene hver dag i mange timer uten å ta noen dagers pause med trening. det er ikke bra det heller. Kroppen trenger jo hvile. Jeg støtter deg og dine mål vennen :)

    SvarSlett