Du er gjest nr:

fredag 24. mai 2013

Teller ned til ny tur!

Som dere kanskje har skjønt, er jeg veldig glad i å reise. Jeg elsker å se nye steder, og jeg liker å reise tilbake til steder som har falt i smak. I år er det Tyrkia som skal besøkes på nytt. Jeg var der i fjor, men da i Side. I år skal jeg besøke Alanya for første gang. Gleder meg utrolig mye!
Jeg og Marte bestilte turen på mandag, men det var ikke bare, bare. Da vi begynte å lete, visste igrunn ingen av oss helt hvor vi ville, men tankene var innom både Hellas og Tyrkia. Det eneste vi visste, var at i ville reise lørdag eller søndag i uke 25 siden vi begge har fri i hele uke 26, og at hotellet måtte ligge nærme stranden. Da ble heldigvis valgene noe lettere.

Vi ble til slutt enige om Alanya i Tyrkia, noe jeg ble veldig glad for. Så lørdag 22. juni reiser vi hit:

Gardenia Hotel
Fra Apollo: Her bor du nært stranden og har i tillegg et hyggelig bassengområde til disposisjon. Her trives alle, kanskje særlig det voksne publikumet. I tillegg til den flotte beliggenheten ved Kleopatrastranden, setter våre gjester pris på den gode servicen. 
Stranden
Håper vi får dette soverommet!
Resepsjonen
Eller dette...
Hotellet fra utsiden
Restauranten
Hotellet virker veldig fint, og har fått mange positive tilbakemeldinger fra tidligere gjester. Det er visst et flertall av tyske gjester der, noe som gjør at de som jobber der snakker bra tysk, men mindre bra engelsk, men det gjør ingen ting. Man skal nok alltids klare å gjøre seg forstått allikevel =)
Jeg liker at det ligger rett ved siden av stranden. Det er et stort pluss!

Jeg merker jeg gleder meg masse nå som jeg sitter å ser litt på bilder. Igår kom flybillettene på mail. HURRA!
Heldigvis har jeg og Marte reist på turer sammen før. Sommeren 11 var vi på Rhodos sammen, og i høst var vi en langhelg i Kiel. Dessuten var vi + Tina i Warszawa i påsken.
Tina skulle egentlig være med på sydentur, men det ble ikke noe av, dessverre. Vi får prøve å få til noe en annen gang =)

Noen som har vært i Alanya før?
Tips?

2 kommentarer:

  1. Ønsker dere en fantastisk tur :-) Hotellet så flott ut. Dere har jo vært på tur før, så dere får det nok fint

    SvarSlett