Du er gjest nr:

lørdag 19. november 2011

Flere gullkorn


Hvordan bestemmer man seg for hvem man skal gifte seg med?
  • Du må finne en som liker de samme tingene som deg. Hvis du for eksempel liker sport, må hun like at du liker sport, og hente chips og brus til deg mens du ser på sporten (Emil, 10 år)
Er det bedre å være singel eller å være gift?
  • Det er bedre for jenter å være singel enn for gutter. Gutter trenger noen til å rydde opp etter seg. (Anna, 9 år
  • Jeg får hodepine når jeg tenker på sånt. Jeg er bare et barn (Adam, 7 år)
Når er den rette alderen å gifte seg?
  • Ingen alder er riktig. Du må være idiot for å gifte deg. (Fredrik, 6 år)
  • Når jeg er ferdig i barnehagen (Martin, 5 år)
  • Når du er 84, for når du er så gammel jobber man ikke lenger, og kan ligge på soverommet og elske hverandre hele dagen. (Carola, 8 år)
Hvordan kan en fremmed se om to personer er gift med hverandre?
  • Gifte ser ofte lykkelig ut når de snakker med andre mennesker (Elin, 8 år)
  • Du må kanskje gjette, men en god ledetråd er hvis de skriker til samme barn (Sebastian, 8 år)
Hva har din mamma og pappa til felles?
  •  Ingen av dem vil ha flere barn. (Kicki, 8 år)
Hva gjør de fleste personer på en «date»?
  • På første daten lyver de for hverandre, og det pleier å få dem så interessert at det blir flere dater. (Ola, 10 år)
Når er det greit å kyssen noen?
  • Det er aldri ok å kysse en gutt. De bare slever på en. Det var derfor jeg sluttet med det. (Jeanette, 10 år)
  • Du bør ikke kysse en jente med mindre du har penger til en ring og et videokamera, for hun vil ha videofilmer fra bryllupet. (Oskar, 10 år)
Hvordan ville du få ditt ekteskap til å fungere?

  • Si at hun er vakker, selv om hun ser ut som en lastebil (Rick, 10 år)
  • Det er lurt å huske navnet på kjæresten sin, ellers blir det bråk.
  • Hvis det er like strevsomt å være forelsket som å lære seg å skrive, vet jeg ikke om det er verdt det.

Hvordan føles det å bli forelsket?

  • Omtrent som et snøras der du må springe for livet. (John, 9 år)
  • Hvis det tar like lang tid å bli forelsket som det tar å lære seg å stave, vil jeg ikke bli forelsket. Det tar for lang tid. (Glenn, 7 år)

Spiller det noen rolle hvordan man ser ut?

  • Dersom du vil bli elsket av noen utenom din familie, er det bra å være vakker. (Anita, 8 år)
  • Det gjør ingen ting hvordan man ser ut. Se på meg, jeg er stilig som bare det, og jeg har ikke funnet noen å gifte meg med ennå. (Brian, 7 år)

Hvordan oppfører kjærester seg?

  • Når en person blir kysset for første gang, faller han sammen og reiser seg ikke på minst en time. (Wendy, 8 år)
  • Plutselig får de filmfeber så de kan sitte sammen i mørket. (Sherm, 8 år)
Hvordan få noen til å bli forelsket i deg?

  • Si at du eier en godtebutikk. (Del, 6 år)
  • Vrikk på hoftene og håp på det beste. (Camille, 9 år)
  • Rop ut at du elsker henne... og bry deg ikke om at foreldrene står ved siden av og ser på. (Manuel, 8 år)
Hvordan kan man se at to personer som sitter på restaurant er kjærester?

  • Hvis han betaler for maten, er de kjærester. (Bobby, 9 år)
  • Kjærester kan sitte og se på hverandre og la maten bli kald. Andre spiser mens maten er varm. (Bart, 9 år)
  • Se etter om mannen har leppestift i ansiktet. (Sandra, 7 år)

Når kan man kysse noen?

  • Når de er rike. (Pam, 7 år)
  • Om det er din mamma kan du kysse henne hele tiden. Men om det er noen annen må du spørre dem først. (Roger, 6 år)
  • Å kysse er OK hvis du liker det, men det er et fritt land og ingen burde tvinges til det. (Trey, 8 år)





1 kommentar: