Du er gjest nr:

torsdag 17. november 2011

FRA BARNEMUNN OM GAMLE DAMER OG GAMLE MENN

FRA BARNEMUNN OM GAMLE DAMER OG GAMLE MENN:


  • Gamle damer blir hete i overgangsalderen. Det dampet av mormor da hun kom inn i den.
  • Min farmor ble vrien i overgangsalderen, men hun kom seg igjen en uke før hun døde.
  • Mannen slutter aldri å lage celler, men kommer i en slags alder han også. Den kalles panikkalderen.
  • Gamle menn klarer ikke å stive opp tissen sin så mye. Hvis de klarer det, så synker den sammen igjen med et sukk.
  • Gamle mennesker kan ikke lenger få barn, fordi de har tørket opp innvendig, og babyer må jo ha vann mens de gror. Heldigvis, sier nå jeg, for ellers kunne man jo risikere at besteforeldrene fikk massevis av onkler og tanter som ble yngre og yngre.
  • Gamle jomfruer er damer som har hornhinna i behold.
  • Noen gamle damer har bart, men det er ikke noe vits å si det for de bare reagerer.
  • På mormorer er liksom puppene dobbelt så synlige. Det er fordi de har melket så mange familiemedlemmer.
  • En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det ikke så rart at hun blir litt slaskete i skinnet.
  • Når man er sånn førti eller femti, slutter damer å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen, og varer helt til middelalderen.
  • Bestemødre har så store behåer. De er så store at jeg får hele rompa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte.


Jeg synes sånne gullkorn er bare så herlige!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar