Du er gjest nr:

søndag 5. februar 2012

Fått dato for operasjon!

På jobben på onsdag fikk jeg telefon fra reguleringstannlegen.. Han hadde fått enten telefon eller brev fra Ullevål om at det er blitt satt opp dato for oerasjon til meg.
Dere har helt sikkert sett på bildene mine at jeg har sånn hvit ''lekker'' regulerieng. Dette er fordi jeg har et ganske stort overbitt. Dette har blitt prøvd rettet på før, men uten hell, da også med regulering hos en annen tannlege. Han jeg går hos så, så at det er underkjeven som er for langt bak, så dette skal nå rettes på. Har harr regulering nede sidne juni 2010 og oppe siden september 2010, for å justere og forberede til en kjeveoperasjon. Det høres jævlig ut, og jeg tror det er det også! Jeg vet ikke så mye, annet enn at underkjeven skal dras litt framover ved å lage brudd i kjevebena for å få et mer nøyaktig og riktig bitt.

Jeg kan ikke si jeg gleder meg, men jeg vet at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke gjør det, og da kan det være forsent å gjøre noe med det. Jo eldre man er, jo større kan senkomplikasjonene bli :-/
Det er heldigvis ikke før 25 april, men tror tiden kommer til å gå fort :-/
Det vil da bli flytende mat i 6 uker. Åååå som jeg gleder meg! Jeg som ikke er særlig glad i supper :-/ Jeg har heldigvis en oppskriftsbok på all slags smoothie's da. Og babymat er vel også sånn passe godt :-Å Næringsrikt ihvertfall ;-)
Ettersom jeg kommer til å bli sykemeldt noen uker, har jeg spart opp litt scrapbooking prosjekter:

  • Egypt turen 
  • sommer'n 11 
  • London 10 
Pluss at jeg har hele Sex and the city -boksen jeg kan se på.
Tror ikke jeg skal kjede meg så altfor mye. Er mer bekymret for smertene jeg kommer til å få :-/

2 kommentarer:

  1. Skjønner at du ikke akkurat gleder deg! Men vi satser på at det kommer til å gå over all forventning. ;O) Lykke til hvis jeg glemmer å si det senere. ;O)

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner at du ikke gleder deg til det :(
    Men det skal nok bli utrolig bra når det er overstått og som du sier i innlegget det er bedre å ta det nå før det er forsent :)

    SvarSlett