Du er gjest nr:

tirsdag 3. januar 2012

Hvitløkspasta med kjøttboller!

Hvitløkspasta med kjøttboller



Da jeg var i Egypt, fikk vi den ene dagen servert pasta som var surret i hvitkøk, og dette måtte jeg prøve å lage selv.


Du trenger:
Båndpasta (eller annen pasta)
1-2 fed hvitløk
Basilikum og annet ønsket kryddert
kjøttboller
matolje

  • Kok ønsket mengde pasta. Etter at vannet er helt av, legger du pastaen tilbake i kjelen.
  • Bland i en dæsj olje i pasten
  • Hakk opp hvitløken i små biter og bland dette også sammen med pastaen. 
  • Tilsett gjerne basilikum eller annet ønsket krydder. Her er det bare å prøve seg fram.
  • Stek kjettbollene og server med siden av eller bland inn i pastaen.


Jeg fikk det nesten til sånn som jeg smakte det i Egypt. Kjøttbollene har jeg selv valgt å legge til. Pastaen ble litt rar da, men den pleier den å bli når det er jeg som lager den :-P

2 kommentarer:

  1. Jeg bruker å lage en annen versjon av hvitløkspasta som også er god. Kjøttdeig, hvitløk, ketchup, matfløte og selvsagt pasta. Stek kjøttdeigen først, krydre den litt, så steker du hvitløken sammen med kjøttdeigen, ta i en boks matfløte og litt ketchup. Smak til for best mulig resultat. Kok pastaen mens du holder på. ;O)

    SvarSlett